GRECS

Postgrau en Innovació cultural: arts, mitjans i cultura popular

In docencia, GRECS on Agost 10, 2010 at 6:17 pm

GRECS participa en el postgrau d’Innovació cultural: arts, mitjans i cultura popular (30 crèdits ECTS), un postgrau que ofereix les bases per a entendre i poder analitzar els canvis i les transformacions de la relació entre cultura i societat, així com aporta coneixements clau sobre les noves produccions artístiques i culturals contemporànies transformades per les tecnologies de la informació i la comunicació, el dinamisme de les indústries culturals i els processos de globalització.

Conscients de la necessitat de comprendre, adaptar-se i intervenir en els canvis i transformacions de la cultura contemporània LABoral Centro de Arte y Creación Industrial, i la Universitat Oberta de Catalunya impulsen conjuntament aquest programa formatiu de postgrau amb l’objectiu d’oferir eines per a comprendre i intervenir en la cultura actual des d’un context interdisciplinari i en connexió amb els grans debats a escala internacional en els àmbits de les arts, les humanitats, la comunicació i les ciències socials.

La complexitat i la gran velocitat dels canvis en la cultura actual obliga a realitzar una aproximació que sigui capaç de fusionar les perspectives acadèmica i professional en les institucions, indústries i sistemes culturals. En el context dels canvis i les transformacions de la cultura en la Societat del Coneixement és fonamental generar les eines d’anàlisi adequades per investigar, desenvolupar i innovar en l’àmbit social i cultural.

Aquest postgrau ofereix una formació que integra diferents perspectives d’anàlisi per comprendre e innovar en la relació de la cultura amb la societat, tecnologia, economia, mitjans de comunicació i arts. Per això comptarem tant amb els estudis de cas més rellevants com amb la col·laboració de destacats especialistes del món de les arts i la cultura, la investigació, els mitjans i la industria, analitzant en temps real aspectes que treballarem a nivell teòric, metodològic i pràctic.

El programa s’emmarca en l’àmbit professional de les arts i humanitats, així com la comunicació audiovisual avançada, però a la vegada entra en clara connexió amb el context de les indústries creatives i la gestió cultural. El curs es dirigeix, doncs, tant als investigadors interessats en l’estudi de les arts i la cultura en el món actual com als professionals i els creadors que treballen al voltant de les arts, la cultura, els mitjans de comunicació i les indústries creatives.

El programa consta de les següents assignatures:

  1. Art, consum i cultura corrent: entre la distinció i autenticitat
  2. Cultura, innovació i indústria: una mirada crítica
  3. Tecnologia, mitjans i cultura: les mediacions
  4. Innovació en art i cultura digital: passat, present i tendències de futur
  5. Cultura lúdica i entreteniment digital: els nous agents culturals
  6. Projecte final de Postgrau

Per accedir a més informació sobre el contingut visita el blog http://laboralcentrodearte.uoc.edu creat per ambdues institucions amb l’objectiu de contribuir a la difusió i el debat en l’àmbit de l’art, la cultura i la innovació.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: